Ανάλυση-Ερμηνεία Αποστολικής περικοπής, Κυριακής 28 Σεπτεμβρίου 2014

2014-09-29 23:43

 

 

Προς Κορινθίους Β΄ Επιστολή Παύλου,  στ΄ 1-10.

 

Η ¨εν Χριστώ διακονία¨ το κεντρικό θέμα της αποστολικής περικοπής. Τεράστιο θέμα! Ανεξάντλητον! Διακονία σημαίνει θυσιαστική προσφορά, δε ζητώ, δεν αναπαύομαι σε φιλοφρονήσεις, δεν έχω δεύτερο λόγο και σκέψεις. Ο ίδιος σε όλες και σε όλους, ο αυτός και αμετάβλητος προς το κακόν , μεταμορφωμένος όμως επ΄ αγαθώ του εαυτού μου και της κοινοτικής μου σχέσης. Το ζήτημα εμάς των «αυτοχρισμένων ιεραποστόλων και ευαγγελιστών» του κόσμου όλου είναι η ποιότητα της διακονίας. Διακονείς-ώ Θεό η διάβολο; Αυτό με κατατρέχει προσωπικά. Η μέριμνα και ανύστακτη φροντίδα μου είναι να θεαθώ ορθόδοξα ¨εκ των έσω¨και να αποφύγω το ¨ιατρέ θεράπευσον σεαυτόν¨, να αποφύγω την υποκρισία ένεκεν του κόσμου, ότι δήθεν διακονώ Θεό και όλα προσμετρούνται στην εγωπαθή μου αδιαλλαξία και στο βεβιασμένο μου φρόνημα να αυτοπαρουσιάζομαι αγαθός και καλός, ως δήθεν διάκονος Χριστού, αλλά να συμπορεύομαι μετά αναριθμήτων ταγμάτων δαιμόνων και άθελά μου να χαριεντίζομαι και να συνεργώ μετ΄ αυτών. Είμαι διάκονος Χριστού; Η απάντηση έρχεται από την ως άνω αποστολική περικοπή, εκεί όπου αναλύονται χαρισματικά τα χαρακτηριστικά των ¨ανθρώπων του Θεού¨. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να εκκλησιαστούμε και να διδαχθούμε από τον Απόστολο. Άλλωστε, «ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού νυν ημέρα σωτηρίας».

 

Δημητρίου Π. Λυκούδη